Pressmeddelande
Uppsala universitet
20:e november 2000

Ny studie om tonåringars matvanor: Hemmets matkultur grundläggande

Flickor tänker mera på matens sammansättning än pojkar som i första hand äter sig mätta. Men mest grundläggande för ungdomarnas kostvanor är vanorna i hemmet och inte minst mammas inställning till mat, visar en studie av Uppsalaforskaren Annika Wesslén.

Läs hela pressmeddelandet hos Uppsala universitet


info@livsmedelssverige.org

Navigationsbild - ladda hem!